Saturday, 26 May 2012

Kebangkitan Islam Dari Timur





Berdasarkan hadis, kebangkitan Islam di akhir zaman umpama satu badan. Timur  adalah nadinya, sementara Khurasan adalah tulang belakangnya. Timur adalah pemimpin, pencetus dan pendorong kepada kemaraan ini, sedangkan Khurasan adalah penyokong dan pembantu utama kepada Timur. Kedua-duanya akan bergabung seperti bergabungnya nadi dan tulang belakang. Kemudian barulah  tubuh Islam itu kuat dan lebih aktif bergerak. Ertinya, bila Islam di Timur dan Khurasan bersatu, Islam akan mendapat kekuatan baru seperti yang ditunggu-tunggu selama ini.
Wilayah Khurasan yang dimaksudkan di dalam hadis itu meliputi kawasan Kabul, Afghanistan, Uzbekistan, sebahagian kecil Iran, sebahagian kecil Pakistan, memanjang ke Barat China meliputi wilayah Xinjiang sampai ke Yunnan.
Banyak kajian yang dilakukan oleh ilmuan Islam terhadap hadis-hadis berkaitan perjalan menuju Hari Kiamat, yakni akhir zaman. Begitu juga dengan Kebangkitan Islam dari Timur.
Berdasarkan kenyataan di atas, terdapat hubung kait antara Timur dan Khurasan. Umat Islam dari Timur akan bangkit menghapuskan kebathilan serta menegakkan haq kebenaran, seterusnya menuju ke bumi Khurasan lalu bergabung kekuatan keduanya dalam menegakkan kalimah tauhid.
Namun di manakah pula Timur yang dimaksudkan itu?
Di dalam satu Hadis Nabi SAW, terdapat seorang lelaki yang digelar Al-Hasyimi muncul dari hujung timur. Terdapat beberapa tanda pada badannya. Sebahagian pendapat menyatakan, Al-Hasyimi mempunyai hubungan hubungan kekeluargaan dengan Imam Mahadi dari sebelah bapa.
Ramai berpendapat bahawa wilayah Timur itu ialah bumi alam Melayu. Hujung Timur pula ialah sekitar Empayar Langkasuka di bahagian Patani, Kelantan serta Benua Terqanun. Panji Hitam akan ditegakkan di *Langkasuka seterusnya keseluruh Nusantara serta membebaskan negeri-negeri Islam dari cengkaman kafir serta agen mereka. Setelah seluruh bahagian timur bercahaya dengan sinar Islam sebenar, pasukan tentera Islam dari Timur ini menuju ke Khurasan dalam misi membebaskan seluruh isi dunia dan menegakkan kalimatul-haq.
*Penulis hanya mencatatkan Langkasuka kerana di dalammnya terkandung 3 buah negeri yang pernah subur sebagai pusat penyebaran Islam di Nusantara suatu masa dahulu. Wallahu a’lam...

 Hadis Nabi Berkenaan Panji Hitam Ufuk Timur
1. Sabda Nabi SAW:

Al-Mahdi akan datang setelah muncul Panji-panji Hitam dari sebelah Timur yang mana pasukan itu selalu tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun. (Ibnu Majah)

2. Sabda Nabi SAW:

Orang ramai daripada Timur akan muncul, kemudian menyerahkan kekuasaannya kepada al-Mahdi.

3. Sabda Nabi SAW:

Panji-panji Hitam akan keluar dari Khurasan (Setelah Pemuda Bani Tamim bertemu al-Haris Harras dan pada masa itu juga kawan-kawan al-Mahdi (tentera-tenteranya) keluar menuju Baitulmaqdis.

4. Sabda Nabi SAW:

Al-Mahdi akan dibaiat di antara Hajar Aswad dan Makam Ibrahim oleh sejumlah orang yang mengikuti Perang Badar (iaitu Pemuda Bani Tamim dan pasukannya), kemudian datang kumpulan orang dari Iraq, dan para Wali Abdal dari penduduk Syam untuk berikrar kepadanya. Dan akan datang pula pasukan daripada Syam (sufyani) yang kemudiannya ditelan bumi di al-Baidak dekat Zul Hulaifah. Semuanya binasa melainkan si pembawa berita sahaja.
(Abu Daud & Al-Hakim)

5. Sabda Nabi SAW:

Tiga ratus empat belas orang yang di antaranya adalah perempuan, bergabung dengan al-Mahdi yang akan bertindak ke atas setiap pemimpin yang berbuat zalim dan menegakkan keadilan seperti yang diharap-harapkan oleh semua orang. Setelah itu, tidak ada kebaikan lagi di muka bumi ini yang melebihi kebaikan pada masa al-Mahdi.

6. Sabda Nabi SAW:

Pembawa bendera al-Mahdi adalah seorang lelaki daripada suku Tamim yang datang dari Timur.

7. Sabda Nabi SAW:

Jika kamu semua melihat Panji-panji Hitam datang dari arah Khurasan, maka sambutlah ia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya di tengah-tengah panji-panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk. Maksudnya ialah al-Mahdi.
(Ibnu Majah, Abu Nuaim & Al-Hakim)


8. Sabda Nabi SAW:

Sebelum al-Mahdi (muncul), As-Sufyani akan muncul dengan 360 pasukan berkuda. Kemudian dengan diiringi 30,000 pasukan yang dipimpin oleh Kalb, iaitu bapa saudaranya. As-Sufyani kemudian mengerahkan askarnya ke Iraq. Dalam serangan ini, 100,000 orang terbunuh di Zaura iaitu suatu bandar di Timur. Setelah itu mereka menyerang Kufah pula. Ketika itu muncullah Panji-panji (Hitam) dari Timur. Lantas ada satu pertanyaan, wahai Rasullulah, bagaimana kami dapat mengenalinya? Nabi SAW menjawab, Dia adalah dari keturunanku, perawakannya mirip kepada Bani Israel, seolah-olah wajahnya bercahaya-cahaya laksana bintang, pipi kanannya bertahi lalat hitam. Dia tampan orangnya, yang berusia 40 tahun. Dia akan didatangi oleh Wali-wali Abdal dari Syam, tokoh-tokoh Nujabat dari Mesir, Asoib dari Timur dan para pengikutnya.

9. Sabda Nabi SAW:

Sentiasa akan ada satu toifah dari kalangan umatku yang sanggup menzahirkan kebenaran. Mereka tidak dapat dirosakkan (dikalahkan) oleh orang-orang yang menentangnya, hinggalah datang perintah Allah (hari kiamat).

10. Sabda Nabi SAW:

Dari Ibnu Masud RA, katanya, ketika kami berada di sisi Rasullulah SAW, tiba-tiba datang sekumpulan anak muda dari kalangan Bani Hasyim. Apabila terlihat mereka, maka kedua-dua mata banginda SAW dilinangi air mata dan wajah baginda berubah. Aku pun bertanya, Mengapakah kami melihat pada wajah Tuan sesuatu yang tidak kami sukai? Baginda menjawab, Kami Ahlul Bait telah Allah pilih untuk kami akhirat lebih dari dunia. Kaum kerabatku akan menerima bencana dari penyingkiran selepasku kelak sehinggalah datang suatu kaum dari Timur yang membawa bersama-sama mereka Panji-panji Hitam. Mereka meminta kebaikan tetapi tidak diberikannya, maka mereka pun berjuang dan beroleh kejayaan lalu diberikanlah apa yang mereka minta itu tetapi mereka tidak menerima sehinggalan mereka menyerahkannya kepada seorang lelaki dari kaum kerabatku yang akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan seperti halnya bumi ini dipenuhi dengan kedurjanaan sebelumnya. Sesiapa yang sempat menemuinya, maka datangilah mereka itu, walaupun terpaksa merangkak di atas salji. Sesungguhnya dia adalah al-Mahdi.
(Ibnu Majah)

11. Sabda Nabi SAW:

Daripada al-Hasan, bahawa Nabi SAW menyebut bala yang akan menimpa kaum keluarganya, hinggalah Allah mengutuskan Panji-panji Hitam dari Timur. Sesiapa yang menolongnya akan ditolong pula oleh Allah. Sesiapa yang menghinanya akan dihinakan pula oleh Allah, hinggalah mereka mendatangi seorang lelaki yang namanyna seperi nama aku. Mereka pun melantiknya memimpin mereka, maka Allah pun membantu dan menolongnya.
(Nuaim bin Hammad)


12. Sabda Nabi SAW:

Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka, sekalipun merangkak di atas salji.
(Al-Hafiz Abu Naim)

13. Sabda Nabi SAW:

Akan keluar seorang lelaki dari seberang sungai yang dikatakan Al-Haris bin Harras, yang di hadapannya ada seorang lelaki yang dikatakan al-Mansur, dialah yang akan memudahkan urusan atau membela keluarga Nabi SAW seperti pihak Quraisy yang membela Rasulullah SAW. Wajib setiap mukmin menolongnya atau baginda bersabda, Wajib setiap orang mukmin menerimanya. (Abu Daud, an-NasaĆ¢I, al-Baihaqi & al-Husin)


14. Sabda Nabi SAW:

Sesungguhnya ketika zahir al-Mahdi, menyerulah malaikat dari atas kepalanya, Ini al-Mahdi Khalifah Allah, maka kamu ikutilah dia. Seluruh manusia tunduk dan patuh kepadanya dan mengecapi kasih sayangnya. Sesungguhnya al-Mahdi itu menguasai Timur dan Barat. Dan adalah yang berbaiat kepadanya di antara Rukun dan Maqam, yang pertama adalah sejumlah pasukan Badar (314 orang). Kemudian Abdal dari Syam mendatanginya, dikuti oleh Nujabak dari Mesir dan Asoib dari Timur. Setelah itu Allah mengutuskan kepadanya tentera dari Khurasan dengan Panji-panji Hitam dan mereka menuju ke Syam. Allah menutus kepadanya 3,000 malaikat dan ahli (Ashabul) Kahfi adalah antara pembantunya.


15. Sabda Nabi SAW:

Sesiapa yang berpegang (teguh) dengan sunnahku ketika umatku sedang rosak, baginya seratus pahala syahid.
(Iman Muslim)

16. Sabda Nabi SAW:

Ada tiga orang adik-beradik yang saling berperang sesama sendiri berhampiran tempat simpanan Kaabah kamu. Ketiga-tiganya adalah anak seorang khalifah. Kemudian tidak seorang pun antara mereka yang menjadi khalifah. Kemudian muncullah Bendera Hitam dari arah Timur, lalu mereka membunuh kamu semua (yang sedang berperang saudara itu) dengan satu pembunuhan yang (sangat banyak) belum pernah berlaku sebelum ini oleh sesuatu kaum. Kemudia baginda menuturkan sesuatu yang tidak saya ingatinya. Kemudian baginda bersabda, apabila kamu semua melihatnya, hendaklah berbaiat kepadanya walaupun terpaksa merangkak di atas salji kerana dia adalah Khalifah Allah, iaitu al-Mahdi.
(Ibnu Majah)

17. Sabda Nabi SAW:

Akan ada orang-orang yang keluar dari sebelah Timur, lalu mereka mempersiapkan segala urusan untuk al-Mahdi, yakin pemerintahnya.
(Ibnu Majah)

18. Sabda Nabi SAW:

Apabila keluar Panji-panji Hitam dari arah Khurasan, tidak akan ada sesuatu apa pun yang dapat menolaknya hinggalah dipacakkan di Ilya.
(At-Tarmizi)

19 comments:

  1. Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Khilafah Islam Akhir Zaman adalah Negara Islam dengan
    Sistem Pemerintahan yang berjalan atas nash-nash Rasulullah SAW
    dan Khulafaur Rasyidin almahdiyin.

    Sedang menantikan kehadiran Orang-Orang Mukmin yang siap
    untuk menjadi Tentara Islam Akhir Zaman
    Bila anda Siap Sedia untuk Meraih Kemenangan dan syahid
    mari mari menjadi bagian dari Bangsa Islam yang sedang dinantikan dan diberkahi
    Insya Allah.
    http://dimelayu.co.de



    ReplyDelete
  2. Kajian tentang kemunculan PEMIMPIN AKHIR ZAMAN

    IMAM MAHDI / JURU SELAMAT / ISA ALMASIH /
    RATU ADIL / SATRIO PINANDITO SINISIHAN WAHYU

    http://kiblatdunia.blogspot.com/2010/02/kajian-tentang-kemunculan-pemimpin.html

    ReplyDelete
  3. DETIK-DETIK MUNCULNYA MANUSIA MULIA UTUSAN ALLAH

    MANUSIA MULIA UTUSAN ALLAH
    PEMIMPIN "KEBENARAN"
    PEMIMPIN BESAR REVOLUSI

    (AL MAHDI / JURU SELAMAT / RATU ADIL / SATRIO PININGIT/ MESIAS)

    http://kiblatdunia.blogspot.com/2012/04/detik-detik-munculnya-manusia-mulia.html

    ReplyDelete
  4. Andai ketika Rasulullah saw., sabdakan bahwasanya Islam bangkit dari Timur ketika beliau sedang di Madinah, bukankan India adalah Timurnya? Bukan rumpun Melayu. Sebab jika Melayu, maka runtuhlah maksud Timur yg Rasulullah saw., sabdakan. Sedang Rasulullah saw., bersabda berdasarkan wahyu, yg artinya tidaklah mungkin beliau salah menyampaikan. Wallahu'alam. Semoga saya salah berpendapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. india bukanlah negara yang paling hujung di timur...

      Delete
  5. Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kami mengundang Anda Menjadi Bagian Bangsa Islam berdasar Aqidah Islam
    Bukan Menjadi bagian dari Bangsa-bangsa berdasarkan Suku ataupun wilayah

    Kunjungi Undangan kami Kehadiran anda kami tunggu di
    di http://khilafahislam.de.pl

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. UNDANGAN GUBENUR MILITER KHILAFAH ISLAM
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA
    NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU


    Untuk Wali Wali Allah dimana saja kalian berada
    Sekarang keluarlah, Hunuslah Pedang dan Asahlah Tajam-Tajam

    Api Jihad Fisabilillah Akhir Zaman telah kami kobarkan
    Panji-Panji Perang Nabimu sudah kami kibarkan
    Arasy KeagunganMu sudah bergetar Hebat Ya Allah,

    Wahai Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang
    hamba memohon kepadaMu keluarkan para Muqarrabin bersama kami

    Allahumma a’izzal islam wal muslim wa adzillas syirka wal musyrikin wa dammir a’da aka a’da addin wa iradaka suui ‘alaihim yaa Robbal ‘alamin.

    Wahai ALLAH muliakanlah islam dan Kaum Muslimin, hinakan dan rendahkanlah kesyirikan dan pelaku kemusyrikan dan hancurkanlah musuh-mu dan musuh agama-mu dengan keburukan wahai RABB
    semesta alam.

    Allahumma ‘adzdzibil kafarotalladzina yashudduna ‘ansabilika, wa yukadzdzibuna min rusulika wa yuqotiluna min awliyaika.

    Wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. orang-oramg kafir yang telah menghalang-halangi kami dari jalan-Mu, yang telah mendustakan-Mu dan telah membunuh Para Wali-Mu, Para Kekasih-Mu

    Allahumma farriq jam’ahum wa syattit syamlahum wa zilzal aqdamahum wa bilkhusus min yahuud wa syarikatihim innaka ‘ala kulli syaiin qodir.

    Wahai ALLAH pecah belahlah, hancur leburkanlah kelompok mereka, porak porandakanlah mereka dan goncangkanlah kedudukan mereka, goncangkanlah hati hati mereka terlebih khusus dari orang-orang yahudi dan sekutu-sekutu mereka. sesungguhnya ENGKAU Maha Berkuasa.

    Allahumma shuril islam wal ikhwana wal mujahidina fii kulli makan yaa rabbal ‘alamin.

    Wahai ALLAH tolonglah Islam dan saudara kami dan Para Mujahid dimana saja mereka berada wahai RABB Semesta Alam.
    Aamiin Yaa Robbal ‘Alamin

    Wahai Wali-wali Allah Kemarilah, Datanglah dan Berkujunglah dan bergabunglah bersama kami kami Ahlul Baitmu

    UNDANGAN GUBENUR MILITER KHILAFAH ISLAM
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA
    NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    Al Qur`an adalah manhaj (petunjuk jalan) bagi para Da`i yang menempuh jalan dien ini sampai hari kiamat, Kami akan bawa anda untuk mengikuti jejak langkah penghulu para rasul Muhammad SAW dan pemimpin semua umat manusia.

    Hai kaumku ikutilah aku, aku akan menunjukan kepadamu jalan yang benar (QS. Al-Mu'min :38)

    Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
    para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.

    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)

    Masukan Kode yang sesuai dengan Bakat Karunia Allah yang Antum miliki.

    301. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Pembunuh Thogut / Tokoh-tokoh Politik Musuh Islam

    302. Pasukan Bendera Hitam Batalion Serbu
    - ahli segala macam pertempuran
    - ahli Membunuh secara cepat
    - ahli Bela diri jarak dekat
    - Ahli Perang Geriliya Kota dan Pegunungan

    303. Pasukan Bendera Hitam Batalion Misi Pasukan Rahasia
    - Ahli Pelakukan pengintaian Jarak Dekat / Jauh
    - Ahli Pembuat BOM / Racun
    - Ahli Sandera
    - Ahli Sabotase

    304. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Elit Garda Tentara Khilafah Islam

    305. Pasukan Bendera Hitam Batalion Pasukan Rahasia Cyber Death
    - ahli linux kernel, bahasa C, Javascript
    - Ahli Gelombang Mikro / Spektrum
    - Ahli enkripsi cryptographi
    - Ahli Satelit / Nuklir
    - Ahli Pembuat infra merah / Radar
    - Ahli Membuat Virus Death
    - Ahli infiltrasi Sistem Pakar

    email : angsahitam@inbox.com
    masukan dalam email kode yang dikehendaki
    misalnya 301 : (untuk batalion pembunuhh Thogut / tokoh-politik)

    Sahibuzaman
    angsahitam@inbox.com

    Disebarluaskan
    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    https://www.facebook.com/pages/Atase-Militer-Khilafah-Islam-Ad-Daulatul-Islamiyah-Melayu/227374194094907

    ReplyDelete
  8. Ingatlah. Imam Mahdi dan tenteranya tidak akan mendedahkan diri mereka sehingga diizinkan Allah.

    ReplyDelete
  9. Aku tak percayalah imam mahdi mengajak perang membunuh orang.wahai orang muslim simpanlah pedang mu tp hunuskanlah pen mu,tajamkanlah fikiranmu untuk membongkar rahsiah dalam al quran dan jadilah orang kaya dan berharta serta beriman.percayalah kita berpijak pada bumi yang nyata bukan angan angan dan ilusi.kalau kita miskin maknanya kita bertanggung jawab pada waris kita yang merana dan melakukan jenayah.TAK BOLEH KE KITA KAYA DI DUNIA DAN LEBIH KAYA DI SYURGA?

    ReplyDelete
  10. Ya tuhanku ya rabbi jauhkanlah perang di seluruh bumi melayu.Hambamu ini percaya dengan iman dan kekayaan duniawi akan kamu ya ALLAH jauhkan segala malapetaka.Bila ini tercapai jangankan berkuasa di asia malah nusantara ini yakni rumpun melayu akan menguasai dunia.kami orang melayu tak perlu menghunus pedang tp lidah dan tangan kami yang menulis boleh mempengaruhi dan menggoncang dunia.

    ReplyDelete
  11. Salam, pena itu penegak islam?pena itu sebahagian dr tools untuk menegak islam, ape yg berlaku di syam,pena x dpt mghalang, ape berlaku di palestin, pena x dpt halang, tp still pena is tool, islam x teryegak dgn demokrasi, itu kite semua tau, islam akn tertegak pabila syariat diikuti dan ditegakkan.perang akhir zaman itu pasti, demokrasi punah dan khlifah mngikut sunnah nabi dan Al-Quran itu pasti.

    ReplyDelete
  12. Kenapa harus takut dgn perang manusia yg x makan ajar & sentiasa membuat keburukan hanya kematian dpt mendiamkan mereka.Selusurilah cerita para sahabat radiallaha'anhum kenapa mereka berperang & diperangi. Hanya 1 jawapannya mengajak manusia kpd kalimah tauhid yg agong supaya manusia mengingati janjinya di alam lahut dimana Allahswt berfirman "alastubirabbikum" maka kita menjawab" qolu bala syahidna"

    ReplyDelete
  13. Kenapa harus takut dgn perang manusia yg x makan ajar & sentiasa membuat keburukan hanya kematian dpt mendiamkan mereka.Selusurilah cerita para sahabat radiallaha'anhum kenapa mereka berperang & diperangi. Hanya 1 jawapannya mengajak manusia kpd kalimah tauhid yg agong supaya manusia mengingati janjinya di alam lahut dimana Allahswt berfirman "alastubirabbikum" maka kita menjawab" qolu bala syahidna"

    ReplyDelete
  14. salam.. kalau korang benar2 briman.. korang msti da tau siapa al mahdi sbb aq ade dngr kalau al mahdi da tiba akn ade teriakan dri langit tpi bkan suara org mnjerit kat langitla sbb ia sbuah prumpamaan.. internet yg di mksud kn aq rase, n jeritan itu hnye dpt di dengari org2 yg prcaya.. n aq prcaya pd seorang lelaki yg dah mmbuatkn israel takut, dia kat indonesia n dia ade sekolah, n sekolah ni lah yg usa takut.. n aq plajar skolah tu.. beliau x kata pon beliau al mahdi, tpi yg beliau buat adalah rahmat untk alam yg beliau sedang lakukakn.. mungkin beliau sndiri pon blom tahu/ingin mngatakn.. yg aq tau, tun dr mahathir sndiri tau skolah ni.. tun prnah ke sne bgitu juge duta besar dri negara2 arab.. ingt hnye org2 yg prcaya akn dngr panggilan.. ini hnye pndapat aq krana beliau adalah kturunan dri sunan gunung jati, sunan gunung jati adalah antara wali songo dan wali2 allah ini setau aq mreka adalah kturunan rasulullah saw.. kalau prcaya kn sy, bole contact sy.. sekian walhamdulillah.. salam

    ReplyDelete
  15. Kekhalifahan secara sufi dan thorikot sesudah sayidina ali bin abi tolib ya sayidina hasan cucu rosululloh { sebagai wali qutub ghoust hadzalzaman pertama kali } inilah kekhalifahan secara sufi dan thorikat pertama kali dan selanjutnya dipegang oleh wali qutub ghoust hadzalzaman. setiap wali qutub sebelumnya meninggal dan tenteng baiat dan ketaatan diwakilkan oleh mursid masing masing thorikot jadi perkaranya bukan masalah lokal dan tidak lokal tetapi kewajiban umat muslim tetap harus baiat dan mempunyai ketaatan dan mempunyai jama 'ah ini sudah cukup walaupun pengikutnya Cuma tiga orang . kekhalifahan bagi orang orang thorikot sesudah Ali bin
    abi tholib yang bertindak sebagai khlifah yaitu syaidina hasan cucu baginda rosululloh { wali qutub pertamakali } tapi kalau thorikot sanad sanadnya tentang kekhalifahan dan kemursidan tidak pernah putus sampai hari ini bahkan sampai hari kiamat dan inilah kekhalifahan yang hak dari segi sanad sanadnya saja orang orang thorikot tentang kekhalifahan sudah menang baik secara dalil maupun secara sanad sanad tetapi kekhalifahan umayah tidak sah secara hukum karena merebut dari syadina ali. Abbasyah juga begitu utsmaniyah juga begitu kekhalifahan ketiga ini di bangun atas dasar ambisi caci maki fitnah, dan menumpahkan darah sesama muslim tetapi kekhalifahan orang orang sufi dan orang orang thorikot di bangun atas dasar ketakwaan, ketawadukan dan kesalehan dan keikhlasan tetapi orang orang syari'at malah memfitnah dengan bi'ah, musryik, mengkultuskan, dan mengkafirkan tapi lihatlah tidak ada orang orang thorikot mencaci maki umat muslim lainnya dan tidak ada kekhalifahn thorikot ini diperebutkan dan kemursidan di perebutkan dalil sudah jelas tinggal anda anda mau mengakui orang orang thorikot dan bergabung dengannya atau tidak terserah anda. carilah mursid yang mempunyai kedudukan wali Allah syukur syukur ketemu wali qutub hadzalzaman yang berfungsi sebagai khalifahnya dan wali qutub haruslah dididik wali qutub sebelumnya dan diangkat oleh rosululloh disaksikan oleh wali qutub yang masih hidup sebelum meninggalnya. Jadi wali qutub belum tentu menjadi raja atau khalifah dhohiriah karena setiap nabi dan rosul juga tidak mesti jadi raja atau khalifah lihat blog pusat kekhalifahan sadzaliyah qodiriyah yogyakarta

    ReplyDelete
  16. berarti ratu adil itu secara tdk langsung adalah yg berkedudukan wali kutub ghoust hadzazaman zaman ini ditambahi dengan ciri ciri yg terdapat dlm ramalan joyoboyo spt berparas spt krisna [ wisnu/ prabu rama] spt satriya gatot kaca wali ghoust adalah ya kyai semar bodronoyo sejata tisula yg tajam melambangkan udah sempurna iman islam dan ikhsannya sakti mandra guna berati orang yg mempunyai karomah yg tinggi pandai meramal yg berarti orang yg makrifat lulus weda jawa sesuai dengan torekot ilmu kuwi kanti laku lakon lan tekon bakal tekan inilah yg dimaksut weda jawa senang menggoda dan minta minta bagi wali ghous ini bisa diartikan sering minta ghonimah untuk perjuangan dakwahnya tunjung putih pudak kasungsang berhati suci satu satunya manusia yg diberi alloh mempunyai sifat ini sesudah nabi dan rosul ya ghoust hadzazaman dan kaum sidikin lahir dimekah bisa diartikan sbg pengganti rosulluloh saw bergelar ratu amisan bernasab wali alloh dan raja raja islam jawa dll berkedudukan di jawa dan mekah artinya orang jawa yg meneruskan risalah nabi muhamad siapa lagi kalo bukan wali ghoust letaknya sebelah barat sungai dan sebelah barat tempuran berarti bisa di telusur sungai yg paling keramat di tanah jawa yg hulunya sungai di puncak gunung merapi berarti sungai opok sebelah barat tempuran sedangkan sungai opok ada tempuran paling hulu sungai kuning tengah sungai gawe ujung sungai oyo berati tinggal mencari orang yg berkedudkan wali kutub ghoust hadzazaman yg dekat sungai opok diantara tempuran sungai sungai tadi orangnya tampan dan senyumnya manis sekali berarti sesuai dengan sifat rosululoh sinuyungan dewo wolu berarti pengikutnya wali ghoust tadi yg mendampingi murit muritnya selalu berjumlah 8 orang kesukaanya berzikir udah menjadi karakternya hari kamis sbg hari besarnya berati selalu bermujahadah pd hari kamis malam jumat ini sesuai kebiasaan umat islam di indonesa kususnya orang jawa melakukan yasinan mujahadah berzikir dan istiqhosah barjanji solawatan sebelah barat gunung perahu sungai opok letaknya sebelah barat gunung perahu bayat klaten rumahnya terbuat dari batu sungai dan pintu gerbangnya ada pohon andongnya bisa di artikan orang yg dididik oleh wali ghoust yg berasal dari gunung andong gunung melambangkan keteguhan hati dan orang yg istikomah dan berkedudukan di bojonegara berati orang yg bisa menata negara sbg budak angon ing di engon bukan harimau kerbau sapi atau kambing tapi orang yg senang mengumpulkan ranting ranting dan cabang cabang pohon yg kering dan ajaran ajaran torekot ternyata bisa di terima oleh umat islam suni ahli sunah waljamaah dan siah dan sedikit wahabi tetapi wahabi bertolak belakang dg suni siah dan satu satunya islam yg tdk pernah putus kekalifahan dan baiat sedangkan islam sekarang sudah putus kira kira 100 th tinggal kita mencari ciri ciri dan letak geografis orang tersebut mana yg lebih banyak mendekati itulah orangnya tinggal kita mau mendukung atau tdk sebab tergantung masyarakat sbg manifestasi kehendak Alloh swt selamat berpetualang dan ini juga terdapat dlm manakib syekh abi hasan ali as sadzali umat islam akhir zaman akan bersatu dlm panji panji torekot sadzaliyah dan ternyata muhammad samsujen itu murit torekot sadzaliyah guru joyo boyo



    ReplyDelete
  17. Dikeluarkan Oleh Tarekat Syadzaliyah Qodiriyah di Yogyakarta

    Taqwa
     Kesukaannya berdzikir
     lakunya amal sholeh baik harta benda tenaga,pikiran(jawanya laku lan lakon lan tekon bakal tekan)
     buahnya cahaya ketaqwaan ( dengan ciri selalu mendapat rizki dari Allah yg tidak tau dari mana asalnya(lakunya amal sholeh dengan jalan menginfakkan rejekinya dijalan Allah)

    Kesyahidan
     dengan ciri taqwa
     Lakunya sabar
     Kendaraannya tafakur
     Buahnya ilmu ma’rifatullah

    Kewalian = mursyid = satrio piningit setara kenabian bani israil
    Ciri-cirinya
     Menduduki maqom ketaqwaana dan kesyahidan
     Lakunya fakir (berani menginfakkan rejekinya di jalan Allah 70%)
     Kendaraannya syukur
     Buahnya selalu ditambahi nikmat dari Allah SWT
     Mimpi bertemu rasullallah 5x

    Shidiqin = satrio pinandito setara Rasul Bani Israil setara Ghautsul Adhom Hadzazzaman
     Cirinya menduduki maqom ketaqwaan kesyahidan dan kewalian
     Seorang Ghauts Haruslah diangkat oleh Rasulullah,disaksikan oleh seorang Ghauts yang masih hidup,para sahabat 4 dan Ghauts-ghauts masa lampau dan dikasih tongkat Komando
     Dengan ciri utama benar(shidiq) dapat dipercaya(amanah) berani melakukan amar ma’ruf nahi munkar dan berani menegakkan kebenaran dan keadilan
     Berani menghabiskan hartanya di jalan Allah diawal ditengah di akhir kehidupannya
     Mimpi bertemu rasulullah 7x minimal

    Khalifatul Ardh=ratu adil hampir setara Nabi Agung Muhammad SAW
    Dengan ciri-ciri menduduki maqomketaqwaaan kesyahidan kewalian dan shidiqin +mempunyai karomah 41 macam hanya bergantung pada Allah,tidak bergantung kepada ilmunya,sarana ketrampilannya, usahanya dll


    NB:
    Ilmu hikmah/kesaktian2 versi masyarakat umum
    - bisa di tempuh melalui olah tenaga dalam
    - Laku2 khusus wirid2 khusus tanpa harus sesorang menduduki maqom ketaqwaan,kesyahidan
    - Dan hasilnya seolah2 seperti karomah
    Ma’unah
    - bisa ditempuh dengan laku ketaqwaan dan kesyahidan
    - Dan hasilnya seolah2 seperti karomah
    Karomah
    - Bisa ditempuh dengan laku ketaqwaan dan kesyahidan dan menduduki maqom kewalian dan hasilnya karomah
    Kedudukan ilmu hikmah atau kesaktian , Kedudukannya lebih rendah dari Maunah
    Maunah kedudukannya lebih rendah dari Karomah
    Karomah kedudukannya lebih rendah dari Mukjizat

    Sekapur sirih
    Kebaikan adalah karya sesaat untuk menuruti hawa nafsunya
    Ketaqwaan adalah karya sepanjang hidup untuk mencari keridloaan Allah SWT

    Dan siapa yg memakai jubah satrio piningit,satrio pinandito,ratu adil tanpa ciri-ciri itu semua adalah pembodohan dan suatu kejahiliyahan dan penipuuan terhadap masyarakat.
    Dan melakuakan dosa besar terhadap Allah SWT dan masyarakat
    Dan jangan sampai kalian semua para pengaku satrio piningit,satrio pinandito,ratu adil hanya diombang-ambingkan oleh bisikan setan dan hawa nafsu semata
    Dan ratu adil yang sejati adalah mestinya didikan seorang Sulthon Auliya atau wali qutup dengan didikan yang keras dan khusus dizamannya
    Referensi dari mursyid2 tarikat syadzaliyah qodiriyah Sulthon Auliya Ghautsul Adhom Hadzazzaman sayidi syekh Arifbillah Abuya Dimyati Banten RA, Sulthon Auliya Ghautsul Adhom Sayidi Syekh Komarudin Hadzazzaman ArifBillah Abah Kyai Haji Mas’ud Thoha RA
    Jangan sampai umat islam mudah menjustis seseorang satrio piningit (wali Allah) satrio pinandito(kaum shidiqin) khalifatul ardh(ratu adil/ Sulthon Auliya Ghautsul Adhom/Wali Qutub)
    Siapa mencari ilmu tanpa berguru gurunya adalah setan,puncak segala ilmu adalah maqom kedudukan wali Qutub

    ReplyDelete